tirsdag 19. november 2013

Vaskehjelp eller vaskedag?

Har du vaskehjelp eller betaler du deg selv?

Jeg skulle gjerne kommet hjem til rent hus 1 gang i uka, men da må jeg sørge for at det er rent når jeg drar ut gitt..
Vi har ikke vaskehjelp, men vi har god gammaldags vaskedag... Hver torsdag når
ungene er i seng vasker vi, ja vi. Begge to legger alt annet til side og vasker. Ikke det mest romantiske og ikke det mest glamorøse, men ganske likestilt og ganske så billig.

Mange har billig og flink hushjelp. Det er vel gjerne litt svart og ikke så godt for samvittigheten, Min samvittighet hadde iallefall ikke vært så god da. Mange betaler også på lovlig og riktig måte, men da blir det enten dyrt for deg eller så sitter ikke vaksehjelpen igjen med særlig mange penger til seg selv når skatt og div er satt av.

Hvor mye er din tid verd?
Altså min tid er jo for meg verdt alt, men for bankkontoen min er den ikke verd så fryktelig mye. Ikke rent utbetalt fra arbeidsgiver iallefall. Og skal man regne på hvor mange timer jeg selv må jobbe ekstra for at det skal lønne seg å ha noen andre i huset for å vaske- nei da vasker jeg heller selv.

Har du prøvd å sette opp regnestykket?
Det kan være spennende :)

Jeg unner alle luksusen med et nyvasket hjem, og dersom du har vaskehjelp kan det hende jeg misunner deg det på torsdagskveldene. Men så tenker jeg at vi lærer ungene noe viktig også. Det at endel ting kan man gjøre selv, selv av tingene vi kan betale andre for. Som vasking.
Pappan har også fått stor stjerne fordi han har fiksa bilen selv og ikke hatt den på verkstedet. ( så bilen jeg gjerne skulle solgt- ja det er alle andre yndlingsbil)
De må jo rydde sine rom, og ofte må vi frem med støvsugeren både 2 og 4 ganger ellers i uken også. Og de gangene det passer seg sånn blir de gjerne utstyrt med hver sin vaskeklut og hver sine vaskeoppgaver. De synes jo det er kjempestas (iallefall enda).

Så, vi fortsetter nok  å vaske selv. Torsdagskvelden = vaskebøtte og klut


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!