søndag 29. september 2013

Speiderman cake

Juppda!
Man skal være forsiktig med hvor man legge lista! For små barn temmer ikke akkurat drømmer og ønsker!
Nå er straks minste lille gull 3 år, og da er det bursdag og kaketid!

Så denne gangen har ønskene vært mange og store. Og første bursdag ut er de aller nærmeste venne her hjemme, og ønsket var krystallklart. Det skulle iallefall være en speidermann kake!

Så da måtte mamma bruke hodet. Løsning ble grei. Sjokoladekake er jo det de vil ha, så veldig fint med en liten figur jeg kan forme i en eller annen positur- type kjøpe på lekebutikk. Lage edderkoppnett på kaka med lakeris og sånn! Værsegod!

Men har de noen slike små leker i byen her på lørdag ettermiddag? Neeeeida! Så tusen takk til Traktøren for tålmodig ekspeditør mens jeg tenkte høyt og som hadde farger inne i sukkerpaste!

Resultatet ble jo at jeg måtte utfordre mine "kunstner"sider og lage speidermann... Og resultatet?
Joda, her er speidermann på dobbel sjokoladekake, med sjokoladekrem inni og grønn/blå sjokoladekrem oppå. I dag har vi kost oss med kake og pølser, unger har løpt og lekt. Og kake spist.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!