søndag 20. januar 2013

Et lite tips til ukens meny ;)

Det er sikkert mange som bruker litt tid enten i dag eller i morgen for å skrive meny og handle inn til uka.
Her er et lite tips jeg prøvde sist uke- og det ble igrunn ganske godt!

Fiskesuppe!

Rema har (iallefall hatt) tre for to av blant annet fersk fisk, så jeg handlet inn litt forskjellig til sist uke. Frysern er tom for fisk fra fiskebilen så da må man finne det et annet sted.
Sammen med en fint stykke av torsk, plukka jeg med meg gulrot, sellerirot, matfløte, hvitvinseddik, vårløk og reker . 

Grønnsakene delte jeg firkanter, hadde i kjele og fylte kjelen med vann akkurat over. Lot de koke litt før jeg hadde oppi litt matfløte og kraft fra rekene.
Krydder (salt, pepper, timian)

Torsken stekte jeg litt i panna slik at den var nesten helt ferdig før suppa var ferdig og da dro jeg den bare av plata slik at den ikke var alt for varm.

La litt fisk i alle bollene og så suppe på toppen! NAM!
(og ja, selv om fisken var blitt litt kald blir den varm og god når den varme suppa kommer over. På den måten henger den fortsatt litt sammen og er ikke kokt i stykker når man skal spise ;) )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!