søndag 9. september 2012

Litt andre blogger enn lykkehjem ;)

Jeg har surfa litt rundt på andre blogger i det siste, og nå har jeg funnet 3 unge jenter jeg skal følge på tur!
Kan jo hende andre vil ha noen andre inntrykk og litt annen type lesing i mnd som kommer!

Her er en kort presentasjon av bloggene, så kan det jo hende flere vil følge jentene som nettopp har landet i det store utland!

 http://maikenls.blogg.no/
Dette er ei jente på 22 år som studerer i Volda som skal være i Africa  og skriver selv om turen:
--- jeg til Kenya dette semesteret hvor jeg skal ha praksis perioden min. Jeg skal til et sted som heter Bungoma , som ligger helt ved grensen til Uganda sammen med 2 til. (Chantelle og Kristian) Dassl Kt anne til Mobasa, Nakuru ospan>
Vi som skal til Bungoma skal jobbe på Kanduyi Childrens Home. Dette er et barnehjem med rundt 60 barn i alderen 10 mnd til 25 år. De holder også på med fosterhjemsarbeid, adopsjonsprogrammer, arbeidstrening for gutter og jenter og annet samfunnsarbeid.


De har reist og det blir spennende å se hvor ofte hun får lagt ut innlegg! 


To andre blogger som begge jentene reiser gjennom SPOR- program


http://linnspor.blogg.no/

Ikke mindre enn 7 timer til avreise til Afrika. Siste dagene har vært masse følelser på engang.. Glad, trist, spent, nervøs, rastløs?. Jeg kom hit fredag og har bodd hos min kjære kusine/bestevenninne Lisa. Helga brukte vi på og spise god norsk mat og slappe av.


Og 
http://jannetanzania2012.blogg.no/

Søndag kveld satte jeg meg på flyet ned til Oslo, her skal vi , her skal vi være til vi reiser.  Natt til Onsdag reiser vi fra Gardemoen, og jeg er utrolig spent.  Pakkingen var eog endte opp med ca 44 kg bagasje. Flyturen til Oslo gikk greit, men jeg liker ikke å ta fly. Mandag og tirsda bruker vi på forberedelser, og siste innkjøp. Idag fikk vi besøk fra den Europeiske reiseforsikringen, og gjennomgikk forsikringen vår. Vi fikk stille spørsmål, og det var mye nyttig informasjon. Det er faktisk ganske betryggende når man reiser, at man vet man har et forsikringsselskap i ryggen, som stiller opp om det skulle være noe. 

Begge disse har også reiset! Og innlegg begynner å komme! :D 
Linn og Janne i Tanzania i 5 mnd! 


;Kanskje finner du en ny blogg å følge utover høsten også! God lesing

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er jo så spent på hvem som faktisk leser, så legg gjerne igjen noen ord!